05.00. KLAR FOR TRENING???

20170511_2014081-e1494907473801.jpg

Jeg skal ikke lyge – det er ikke enkelt å motivere seg for en treningsøkt kl 05.00 om morgenen…..  Om morgen når jeg møter meg selv i speilet, må jeg virkelig ta meg sammen for å ikke si at idag Janecke!….. idag kan du få slippe…..

Det er sååååååå fristende å sette seg i sofaen med en kaffekopp og kose seg med en episode med Modern family.

MEN jeg vet at jeg er såååå glad når jeg er ferdig!  At jeg da har mye mer overskudd til å ta en tur med hundene! At jeg da er mye mer klar for en travel arbeidsdag!

Og at det er såååå fantastisk å være ferdig trent når jeg kommer sliten hjem fra jobb.  Da kan jeg ta den kaffekoppen og se på mens kjæresten tar seg en treningsøkt  – for han valgte å sove lenger på morgenkvisten 🙂

Du trenger selvsagt ikke trene så tidlig, men jeg deler likevel økten min her så kan du prøve den hvis du vil. Virker når som helst på døgnet 🙂

Den er på ca 35 minutter om du gjentar den 3 ganger – men du kan jo begynne med å ta den 1 runde – eller flere om du er godt trent. (Antall repetisjoner kan du også øke eller redusere alt etter formen din)

Enkelte morgener lover jeg meg selv at jeg skal få slippe med en runde, da er det lettere å komme i gang – men jeg vet at når jeg først er i gang tar jeg likevel 3 runder…. En liten «mindgame» jeg har med meg selv 🙂

HER KOMMER MIN MORGENØKT – husk god musikk, det gjør alltid treningen mer lystbetont!

1.) 80 Jumping jack

  • Hopp ut og inn med bena mens du svinger armene fra siden, opp og ned over hodet.

2.) 20 push ups

Husk å holde ryggen rett – du kan ha knærne nedi som vist på det ene bildet om du ikke klarer dem på tærne.

3. 40 sit ups

  • hendene skal i gulvet bak hodet og så fram og ta på tærne. Helt ned og helt opp i sittende stilling altså

4. 50 knebøy

  • bøy deg ned som om du skal sette deg på en stol. Ut med rompen og ned i 90 graders vinkel med knærne og så reiser du deg helt opp.

5.) 5 Pull ups

  • Har du en stang du kan løfte deg opp etter? Jeg kjøpte en på XXL som kan festes i dørkarmen. Heng etter armene og løft deg opp med haken over stangen. Hopp i starten hvis det er for tungt. ( evt bruk et strikk under foten og opp i stangen for å få litt dra hjelp)
  • Har du ikke en slik stang kan du droppe denne øvelsen eller løfte noen vekter om du har det.

6.) 10 Burpees

  • legg deg helt ned på gulvet på magen, sett hendene i gulvet og hopp inn med bena, reis deg opp og hopp opp med henden mot taket. Gjenta

6.) 40 Utfall, (20 på hver fot.)

utfall

  • Ta et langt steg frem og bøy ned mot gulvet – ta foten tilbake og gjør det samme med andre fot. ( kneet bak skal ikke ned i gulvet selv om det ser slik ut på bildet)

7.) 1 minutt veggsitting.

sit mot vegg

  • sett deg med ryggen mot veggen i en 90 graders bøy og hold stillingen i 1 minutt.

Etter du har gjort x antall runder med det overstående – avslutter du trenings seansen med 100 sit ups, nå kun opp til magen strammer; 25 rett frem – 25 til ene siden – 25 til andre siden – 25 rett frem.

Ha en strålende dag – helt ferdigtrent!!

 

2 kommentarer om “05.00. KLAR FOR TRENING???

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s